Jeżyki – Gr. III

                       Znalezione obrazy dla zapytania jeż gif                                    

W grupie „Jeżyki” z dziećmi pracują:

p. Ania – nauczyciel

p. Monika – nauczyciel

p. Kasia – pomoc nauczyciela

p. Basia – pomoc nauczyciela

Kto zna jeża

Kolczasta kula

leży na trawie,

to pewnie jeżyk

śni o zabawie.

Chodź do nas jeżu

bardzo prosimy

my chętnie z tobą

się pobawimy.

A potem jabłko

na drogę damy,

dla ciebie chętnie

też zaśpiewamy.


————————————————–

Idzie polami

rudy październik

i mgły rozwiesza

wśród pustych ściernisk.

Na koniec ziemię

ubieli szronem,

po czym odchodzi

bardzo zmartwiony.

————————————————————

CO NAS CZEKA W NAJBLIŻSZYM CZASIE:

 

  • 26 października (czwartek) Mali odkrywcy wielkiego statku

– lekcja muzealna ”Sołdek”. Cennik: 3 zł od dziecka oraz bilety 2×1,90 zł (opłata  z wyprawki). Przejazd tramwajem  nr 3, godz. 9.20. Powrót na obiad. Proszę o dostosowanie ubioru dzieci do aktualnej pogody.

  • „Stymulacja psychospołecznego rozwoju dziecka” – w środy psycholog p. Ewa Załęcka prowadzi z dziećmi z rocznika 2011 zajęcia w godz. 9.30 – 10.00.

 

  • Psycholog p. Ewa Załęcka zaprasza Rodziców na indywidualne konsultacje  w naszym przedszkolu w środy od godz. 10.15 – 11.30.   Polecamy!  

 

  • „Bezpieczny przedszkolak na drodze”

– „Jeżyki” oraz „Sówki” przygotowują inscenizację, którą przedstawią całej społeczności przedszkolnej oraz zaproszonym gościom. Szczegóły wkrótce!

 

——————————————————

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

 

 

PONIEDZ.

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

biblioteka SP 11

p. Ania

 

13.30 – 14.00

 

 

 

j. angielski RR

p. Jakub

 

12.30 – 13.05

 

 

9.00 – 9.35

j. angielski  M

p. Jakub

 

11.00 –11.30

 

 

10.30 –11.00

rytmika

p. Małgosia

11.25 – 11.55

 

11.25 – 11.55

 

 

religia

p.

 

 

 

 

 

korekcyjna

p. Małgosia

10.20 – 10.50

 

 

 

11.10 – 11.40

 

—————————————————

Krótkie wiersze, rymowanki:

 

Twoje ciało, moje ciało

różnych części ma niemało.

Łokcie, biodra, łydki, uda –

nigdy nam nie grozi nuda.

Uszy, oczy, usta, nos.

Teraz ty masz głos.

 

Każdy swoje imię ma,

każdy swoje imię zna.

Grzecznie sobie tu siedzimy,

na sylaby je dzielimy.

 

Koło małe, koło duże,

łokcie w dole, łokcie w górze,

ręka prawa, ręka lewa,

tak kołyszą nam się drzewa.

 

 

Śpiewamy:

 

W dużym mieście wielki ruch,

samochodów wiele,

jeśli chcesz bezpiecznym być,

musisz o tym wiedzieć:

przez ulicę można przejść

tylko w takim miejscu,

gdzie mrugają światła dwa,

pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP,

stój i czekaj grzecznie,

a zielone prosi: idź,

możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to:

gdy po mieście chodzisz,

musisz pod opieką być

dorosłej osoby.

 

Zmysły

  1. Czy wiesz, w jaki sposób poznajesz świat?

Jak widzisz, słyszysz i czujesz?

I skąd wiesz, co dobre dla ciebie jest,

jak więcej i lepiej zrozumiesz?

Ref.: Oczy widzą kształty i barwy,

uszy słyszą słowa i dźwięki,

nos czuje zapach, a język smak,

rączki dotykiem poznają świat.

  1. Czy wiesz, każdy człowiek pięć zmysłów ma,

wie, czy jest głośno, czy cicho.

Że cukier ma słodki, nie słony smak,

a kotek jest miły w dotyku.

Ref.: Oczy widzą…

 

————————————————————-

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

6.00 – 6.45  Schodzenie się dzieci w grupie I „Misie”. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.

6.45 – 8.30 Schodzenie się dzieci w grupie III „Jeżyki”. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Indywidualna pomoc wspierająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Konsultacje indywidualne  z rodzicami. Ćwiczenia poranne.

8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Higiena jamy ustnej.

9.00 – 11.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy edukacyjne z dziećmi objętymi rocznym przygotowaniem przedszkolnym.  Organizo­wanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne.

11.45 – 12.00 Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalne­go zachowania.

12.00 – 12.40 Obiad – I danie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Roz­wijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządko­wych po zakończeniu posiłku. Higiena jamy ustnej.

12.40 – 13.00 Zabawy o charakterze relaksacyjnym, słuchanie bajek, opowiadań.

13.00 – 14.15  Zabawy edukacyjne z dziećmi 5-letnimi. Ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi.

14.15-14.45   Zabiegi higieniczne. Obiad – II danie.

14.45 – 16.00/16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy swobodne, spontaniczne. Kontakty indywidualne   z rodzicami.

16.00/16.30 – 17.00 Przejście do grupy II „Żabki”. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.

 

—————————————————————-

 

napis-galeria