Jeżyki – Gr. III

                       Znalezione obrazy dla zapytania jeż gif                                    

W grupie „Jeżyki” z dziećmi pracują:

p. Anna Kmiecik – nauczyciel

p. Monika Mral – nauczyciel

p. Katarzyna Gajek – pomoc nauczyciela

 

Kto zna jeża

Kolczasta kula leży na trawie,

to pewnie jeżyk śni o zabawie.

Chodź do nas jeżu, bardzo prosimy,

my chętnie z tobą się pobawimy.

A potem jabłko na drogę damy,

dla ciebie chętnie też zaśpiewamy.

————————————————–

Przybywa grudzień,
z braci ostatni,
by drzewom białe
nałożyć czapki,
pola otulić
kołdrą śniegową,
nim mroźny styczeń
nadejdzie znowu.

——————————————————————

  „Niechaj ziemię rozśpiewa kolęda,

   Każdy dom i każdego z nas.

   Niechaj piękne Bożonarodzeniowe Święta

   Niosą wszystkim betlejemski blask.”

 

 Zapraszamy Rodziców i Opiekunów                                                  

na spotkanie świąteczne do Przedszkola nr 16

13 grudnia 2017 r. na godz. 15.00

 

                                               „Jeżyki” i panie Ania i Monika

————————————————————

ZAJĘCIA DODATKOWE

 

 

PONIEDZ.

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

biblioteka SP 11

p. Ania

 

13.30 – 14.00

 

 

 

j. angielski RR

p. Jakub

 

12.30 – 13.05

 

 

9.00 – 9.35

j. angielski  M

p. Jakub

 

11.00 –11.30

 

 

10.30 –11.00

rytmika

p. Małgosia

11.25 – 11.55

 

11.25 – 11.55

 

 

korekcyjna

p. Małgosia

10.20 – 10.50

 

 

 

11.10 – 11.40

 

————————————————————-

Słuchamy i śpiewamy:

 

Zima (sł. i muz. J. Kucharczyk)

  1. Taka cisza dookoła,

tak się zmienił park i sad.

Nocą przyszła do nas zima,

zasypała śniegiem świat.

Ref.: Pada śnieg, pada śnieg, pada biały śnieg.

Pada śnieg, pada śnieg, biały śnieg.

  1. Patrz, śnieżynki tańczą walca

i wirują z wiatrem w takt.

Wznoszą się wysoko w górę,

niech ten taniec długo trwa.

III. Jest tak pięknie, tak jak w bajce,

jakby ktoś odmienił świat.

Jakby czarodziejską różdżką

zmienił wszystko wokół nas.

 

Czy Mikołaj przyjdzie do nas? (sł. i muz. K. Gowik)

  1. Przyjechał Mikołaj do naszego miasta,

szuka grzecznych dzieci, niespodzianki dla nich ma!

Lubi pić herbatkę przy kawałku ciasta.

Więc go zaprosimy! Może nam coś da?…

Ref.: I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

Choć dziewczynki dziś zamknęły się w łazience

i miśkowi myły ręce,                                                                                                                                                                                                         chłopcy głośno rozmawiali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

  1. Cztery renifery ciągną białe sanie,

a na saniach worek taki wielki, że ho, ho!

Mikołaja zaraz prośmy na śniadanie,

wszyscy razem głośno zawołajmy go!

III. Czekaliśmy wszyscy na te odwiedzinki.

Czekaliśmy długo na prezentów miły czas.

Przyjedź, Mikołaju, do naszej rodzinki!

Zanim znów odjedziesz w ciemny, mroźny las.

 

Choinkowe całusy (sł. A. Bernat, muz. Z. Ciechan)

  1. Bombki, trąbki z czekolady, nawet słoń

i jabłuszka, i serduszka, i cukierków moc.

Taka słodka jest choinka – cmok, cmok, cmok.

Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

Ref.: Kłuje nas raz po raz igiełkami,

właśnie tak darzy nas całusami.

Kłuje nas raz po raz igiełkami,

lecz i tak mocno tak ją kochamy.

  1. Wstążki, książki, podarunków wielki stos,

gwiazdy, gwiazdki prosto z nieba, co wymarzył kto.

Taka hojna jest choinka – cmok, cmok, cmok.

Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

 

Świąteczne życzenia (sł. i muz. J. Kucharczyk)

  1. Gdy pierwsza gwiazdka błyśnie na wieczornym niebie,

gdy popłynie w świat kolęda,

przy choince zbiera się rodzina,

to już są święta.

Ref.: Gwiazdka z nieba śle promyki złote

i spełnia nam marzenia.

Z ust do ust i z serc do serc

płyną dobre życzenia.

  1. Na wigilijnym stole jasno płonie świeca

i dwanaście potraw czeka.

Znajdzie się dziś miejsce dla każdego,

to już są święta.

III. I dziś życzymy sobie tego, co najlepsze,

dużo zdrowia, dużo szczęścia.

I prezentów pod choinką wiele,

to już są święta.

————————————————————-

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

6.00 – 6.45  Schodzenie się dzieci w grupie I „Misie”. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.

6.45 – 8.30 Schodzenie się dzieci w grupie III „Jeżyki”. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Indywidualna pomoc wspierająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Konsultacje indywidualne  z rodzicami. Ćwiczenia poranne.

8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Higiena jamy ustnej.

9.00 – 11.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy edukacyjne z dziećmi objętymi rocznym przygotowaniem przedszkolnym.  Organizo­wanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne.

11.45 – 12.00 Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalne­go zachowania.

12.00 – 12.40 Obiad – I danie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Roz­wijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządko­wych po zakończeniu posiłku. Higiena jamy ustnej.

12.40 – 13.00 Zabawy o charakterze relaksacyjnym, słuchanie bajek, opowiadań.

13.00 – 14.15  Zabawy edukacyjne z dziećmi 5-letnimi. Ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi.

14.15-14.45   Zabiegi higieniczne. Obiad – II danie.

14.45 – 16.00/16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy swobodne, spontaniczne. Kontakty indywidualne   z rodzicami.

16.00/16.30 – 17.00 Przejście do grupy II „Żabki”. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.

 

—————————————————————-

 

napis-galeria