W grupie „Jeżyki” z dziećmi pracują:
p. Anna Kmiecik – nauczyciel
p. Monika Mral – nauczyciel
p. Katarzyna Gajek – pomoc nauczyciela
Kto zna jeża
Kolczasta kula leży na trawie,
to pewnie jeżyk śni o zabawie.
Chodź do nas jeżu, bardzo prosimy,
my chętnie z tobą się pobawimy.
A potem jabłko na drogę damy,
dla ciebie chętnie też zaśpiewamy.
————————————————–
Kwiecień nie czeka.
bardzo się spieszy,
aby na drzewach
listki rozwiesić,
pierwsze warzywa
zasiać w ogrodzie,
po czym z uśmiechem
od nas odchodzi.
——————————————————————
CO NAS CZEKA W NAJBLIŻSZYM CZASIE:
- 16 – 20 kwietnia w ramach Dnia Ziemi realizujemy projekt edukacyjny. Hasłem kampanii w 2018 r. jest walka z zanieczyszczeniem planety plastikowymi odpadami.
- 17 kwietnia (wtorek) Koncert muzyczny: Na szlaku leśnej przygody, godz. 12.30. Prosimy o galowy ubiór dla dziecka.
- 26 kwietnia (czwartek) Pomysłowy Dobromir – zajęcia kreatywne w przedszkolu.
ZAPLANOWANE UROCZYSTOŚCI I IMPREZY:
- 11 maja (piątek) Nocka w przedszkolu, od godz. 18.00 – 08.00 następnego dnia (sobota).
- 21 maja (poniedziałek) Mrówki – zajęcia edukacyjne w przedszkolu.
- 23 maja (środa) Dzień Mamy i Taty, godz. 14.30.
- 29 maja (wtorek) Kochasz zwierzaki – poznaj alpaki – zajęcia edukacyjne w przedszkolu.
- 08 czerwca (piątek) Nowa Holandia – wycieczka całodzienna dla gr. III i IV.
- 22 czerwca (piątek) Pożegnanie dzieci odchodzących z gr. III i IV.
- 27 czerwca (środa) Festyn Rodzinny, godz. 15 – 17.
———————————————-
ORGANIZACJA PRACY W GRUPIE III „JEŻYKI”
PONIEDZ. | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK | |
ZAJĘCIA DODATKOWE
|
|||||
biblioteka SP 11
p. Ania |
|
13.30 – 14.00 |
|
|
|
j. angielski RR
p. Jakub |
|
12.30 – 13.05 |
|
|
9.00 – 9.35 |
j. angielski M
p. Jakub |
|
11.00 –11.30 |
|
|
10.30 –11.00 |
rytmika
p. Ola |
11.25 – 11.55 |
|
08.30 – 09.00 |
|
|
korekcyjna
p. Małgosia |
10.00 – 10.45 |
|
|
|
11.10 – 11.40 |
pływalnia Stogi |
13.00 – 13.45 |
||||
ZMIANOWA PRACA NAUCZYCIELI
|
|||||
I zmiana | 6.30 – 12.00 | 6.30 –11.00 | 6.30 –12.00 | 6.30 –12.00 | 6.30 –10.30 |
II zmiana | 12.00 – 17.00 | 11.30 – 16.30 | 12.00 – 17.00 | 12.00 – 17.00 | 11.00 – 16.00 |
Zejście do „Żabek” | 16.15 –17.00 | 16.30 – koniec pracy |
16.00 –17.00 | 16.15 –17.00 | 16.00 – koniec pracy |
—————————————————-
Śpiewamy:
Nasze uszy słyszą świat (sł. Dorota Gellner, muz. K. Kwiatkowska)
I. Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko,
widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków,
traw i listków.
Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew,
a nad stawem chóry żab –
nasze uszy słyszą świat!
II. Każdy z nas ma jeden nosek
do wąchania kwiatków,
do wąchania.
Czasem także do kichania,
lecz, na szczęście rzadko,
do kichania.
Ochroń Ziemię (sł. i muz. K. Gowik)
I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
————————————————————-
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00 – 6.45 Schodzenie się dzieci w grupie I „Misie”. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.
6.45 – 8.30 Schodzenie się dzieci w grupie III „Jeżyki”. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Indywidualna pomoc wspierająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Ćwiczenia poranne.
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Higiena jamy ustnej.
9.00 – 11.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy edukacyjne z dziećmi objętymi rocznym przygotowaniem przedszkolnym. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne.
11.45 – 12.00 Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
12.00 – 12.40 Obiad – I danie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku. Higiena jamy ustnej.
12.40 – 13.00 Zabawy o charakterze relaksacyjnym, słuchanie bajek, opowiadań.
13.00 – 14.15 Zabawy edukacyjne z dziećmi 5-letnimi. Ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi.
14.15-14.45 Zabiegi higieniczne. Obiad – II danie.
14.45 – 16.00/16.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy swobodne, spontaniczne. Kontakty indywidualne z rodzicami.
16.00/16.30 – 17.00 Przejście do grupy II „Żabki”. Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.
—————————————————————-